Διαβάζετε το κείμενο...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

εισήγηση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ της βουλευτού Π.Ε. Κοζάνης Ευγενίας Ουζουνίδου, στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με το νομοσχέδιο «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών-Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις»

Κύριε πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Επιτρέψτε μου, προτού αναφερθώ στην ουσία του πολύ-νομοσχεδίου «ποτ πουρί» που συζητάμε σήμερα, να αναφερθώ στα συγκλονιστικά γεγονότα των τελευταίων ημερών και τη δολοφονία του αντιφασίστα Παύλου Φύσσα από τους εγκληματίες του ναζιστικού μορφώματος της Χρυσής Αυγής.

Είναι λυπηρό να φτάνουμε στο «και πέντε» για να ανακαλύψουν κάποιοι «ξαφνικά», στην κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, αυτό που από καιρό προειδοποιούσαμε, ότι : «όταν κλωσάς αβγά φιδιών, μην περιμένεις να βγουν αηδόνια».

Δεν είναι ώρα για παιχνίδια εξουσίας, ούτε μικροκομματικών υπολογισμών εκμετάλλευσης του φασιστικού φαινομένου. Είναι ώρα ισχυρών δεσμεύσεων για την εξάρθρωση των διασυνδέσεων της Χ.Α. στην αστυνομία και στον στρατό.

Ώρα εφαρμογής της νομοθεσίας ώστε να αντιληφθούν οι νεοναζί ότι δεν θα απειλούν ατιμώρητοι τη δημοκρατία και τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών.

Επιβάλλεται να γίνει συζήτηση στη Βουλή, ώστε η καθεμιά πολιτική δύναμη -και όλες μαζί- να αναλάβει δημοσίως τις ευθύνες της.

‘Όμως κ.και κ. και κ. υπουργέ της δικαιοσύνης, να αποσυρετε τώρα το επαίσχυντο άρθρο 6 της υπ΄αριθμόν 828/6 τροπολογίας, το οποίο όλες οι πτέρυγες της βουλής, ακόμα και της συγκυβέρνησης ζήτησαν να αποσυρθεί.

Αποτελεί ουσιαστικά παράθυρο για μίζες στο πολιτικό σύστημα, τα πρόσωπα που καταθέτουν δήλωση πόθεν έσχες να μην υποχρεώνονται πλέον να δηλώνουν τις μετοχές τους απο ναυτιλιακές εταιρείες.

Είναι σαφές πως από την ώρα που δεν θα δηλώνονται στο πόθεν έσχες δεν θα υπόκεινται και σε έλεγχο

Το σύστημα αναγέννησης της διαπλοκής θα λειτουργεί διπλά νομιμοποιώντας ακόμα και το «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος.

Ποιους άραγε θέλετε να καλύψετε- εξυπηρετήσετε!!,

Αποσύρετε το τώρα.

Σε ό,τι αφορά το πολυνομοσχέδιο ,

Όπως φάνηκε τόσο από την δομή, τη φιλοσοφία του πολυνομοσχεδίου, όσο και από τις καίριας σημασίας τροπολογίες που καταθέσατε μες τα μαύρα μεσάνυχτα την περασμένη Παρασκευή, ακολουθείτε  για άλλη μια φορά τη συνήθη πρακτική σας τα μνημονιακά αυτά χρόνια.

Εξακολουθείτε να μην σέβεστε τον θεσμό του Κοινοβουλίου και την Δημοκρατία, ενώ σαφής είναι η έλλειψη εθνικού σχεδιασμού και πολιτικής για θέματα ανάπτυξης και ζητήματα υποδομών.

Ακόμη  κι αν έχετε οποιαδήποτε εθνική πολιτική, την  υποστέλλετε μπροστά στις μνημονιακές επιταγές και τις προσταγές της τρόικας, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο.

Πριν 4 μήνες στο προσχέδιο του νομοσχεδίου που θέσατε σε διαβούλευση, δημιουργούσατε τη Ρυθμιστική Αρχή Χερσαίων Μεταφορών μετεξελίσσοντας  τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ σήμερα με το παρόν νομοσχέδιο δημιουργείτε τη Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και διατηρείτε επίσης τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Σε 2 μήνες τροποποιείτε το σχεδιασμό σας για τη διαχείριση των οδικών υπεραστικών μεταφορών και των σιδηροδρομικών.

Είναι δυνατόν κύριοι συνάδελφοι να νομοθετείτε με ορίζοντα τετραμήνου;

Πολλά είναι τα θέματα του πραγματεύεται το παρόν νομοσχέδιο και οι κατατιθέμενες υπουργικές τροπολογίες, ζητήματα υπεραστικών οδικών μεταφορών, θέματα σιδηροδρομικά, θέματα αρμοδιότητας γενικής γραμματείας δημοσίων έργων, οδικής ασφάλειας, τηλεπικοινωνιών, εργασιακά και άλλα.

 

Αναφορικά με τις ρυθμίσεις για τις οδικές υπεραστικές μεταφορές:

 

Αντί να προωθήσετε ρυθμίσεις προκειμένου να επιλυθούν τα διαχρονικά και σημαντικά προβλήματα της σημερινής υφιστάμενης κατάστασης προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, οδηγείτε στην πλήρη απελευθέρωση και φιλελευθεροποίηση το σύστημα οδικών υπεραστικών επιβατικών μεταφορών. Σαφής είναι ο  στόχος σας,  να «παραδώσετε» τις υπεραστικές οδικές μεταφορές σε μεγάλους οικονομικούς κολοσσούς, και να οδηγήσετε τον τομέα σε ολιγοπώλια.

Η πλήρης απελευθέρωση και φιλελευθεροποίηση του συστήματος προφανώς  δεν επιλύει τα προβλήματα της υφιστάμενης κατάστασης  και  οδηγεί σε:

αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. (Σε αυτό συνηγορεί  και το γεγονός ότι το ποσοστό 0,5% από τις ακαθάριστες εισπράξεις όλων των επιχειρήσεων που εκτελούν υπεραστικές οδικές μεταφορές, θα μετακυλιστεί στο αντίτιμο του κομίστρου και συνεπώς στην τσέπη του επιβατικού κοινού). Αξιοπρόσεκτο μάλιστα είναι ότι για πρώτη φορά οι επιβάτες θα κληθούν να πληρώνουν και για τις αποσκευές τους πέραν του «επιτρεπόμενου ορίου».

επιδείνωση και ελαχιστοποίηση των υπηρεσιών μεταφοράς για τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών ορεινών και των  νησιωτικών περιοχών

στην περιθωριοποίηση των σημερινών μεμονωμένων επαγγελματιών του χώρου,

σε επισφάλεια, αν όχι σε απόλυση, χιλιάδες εργαζόμενους στο χώρο των οδικών υπεραστικών μεταφορών, των σιδηροδρόμων και  της γενικής γραμματείας Δημοσίων Έργων.

 

Σε επισφάλεια την μετακίνηση  πληθυσμιακών ομάδων που χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας και μνείας: των ΑμΕΑ, των πολυτέκνων, των μαθητών, των φοιτητών, των φαντάρων και των ανέργων .

 

Θα επαναλάβουμε για άλλη μια φορά ότι υιοθετείτε τους Κανονισμούς, όπως και  τον Κανονισμό 1370/2007, κατά το δοκούν.  Συγκεκριμένα,

 

α) ενώ στον κανονισμό 1370/2007 προβλέπεται μεταβατική περίοδος προσαρμογής μέχρι και το 2019, η κυβέρνηση σπεύδει ταχέως με την δικαιολογία ότι «πρέπει να έχουμε αποτελέσματα το συντομότερο δυνατό».

 

β) Στο άρθρο 2  παρ.β  του Κανονισμού 1370/2007 ορίζεται ως «αρμόδια αρχή«: κάθε δημόσια αρχή ή ομάδα δημοσίων αρχών κράτους μέλους ή κρατών μελών, η οποία έχει την εξουσία να επεμβαίνει στις δημόσιες επιβατικές μεταφορές σε δεδομένη γεωγραφική περιοχή, ή κάθε άλλο όργανο στο οποίο έχει ανατεθεί τέτοια αρμοδιότητα.

 

Εσείς επιλέγετε την δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής, απαξιώνοντας γι’  άλλη μία φορά τη δημόσια διοίκηση,  εκχωρώντας  δημόσια-κρατική  εξουσία σε ρυθμιστική αρχή που λειτουργεί όπως η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ως  φερέφωνο της πολιτικής εξουσίας, των οικονομικών ελίτ, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στους στόχους που εσείς οι ίδιοι στο νεοφιλελεύθερο μοντέλο θέτετε.

Είναι λοιπόν απορίας άξιο, πως σε καιρούς βαθιάς ύφεσης και κρίσης, ιδρύεται η ανωτέρω ΡΑΕΜ σε εθνικό επίπεδο μόνο για τις υπεραστικές συγκοινωνίες στο εσωτερικό της χώρας, ενώ ως Εθνική Αρχή υφίσταται το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 

Με  το νομοσχέδιο δημιουργείται, επιπλέον ένα «σύστημα» δημόσιων υπεραστικών μεταφορών περισσότερο συγκεντρωτικό παρά αποκεντρωτικό .

 

Ο ρόλος της περιφέρειας, του κατεξοχήν, για μας οργάνου σχεδιασμού και ελέγχου, υποβαθμίζεται σε  υποστηρικτικό όργανο της ΡΑΕΜ, και όργανο εποπτείας των φορέων που παρέχουν δημόσιες υπηρεσίες υπεραστικών επιβατικών μεταφορών, χωρίς καμία  αρμοδιότητα λήψης αποφάσεων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η  ΡΑΕΜ θα καθορίζει τις αφετηρίες, τα δρομολόγια, τις ενδιάμεσες στάσεις και τις τερματικές στάσεις σε δρομολόγια της περιφέρειας.  Η ΡΑΕΜ που θα είναι στο κέντρο, μακριά από την περιφέρεια.

Για ποια αποκέντρωση συνεπώς μιλάμε;

 

Ο σχεδιασμός και η παροχή του μεταφορικού επιβατικού έργου θα καθορίζεται από την έχουσα υπερεξουσίες ΡΑΕΜ που θα λάβει υπόψη πέραν των προτάσεων των Περιφερειών, όλα τα πληθυσμιακά και γεωγραφικά δεδομένα, τις κοινωνικές και επιβατικές ανάγκες, την υφιστάμενη επιβατική κίνηση, καθώς και τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία.

Τίθεται έτσι σε αμφιβολία εάν οι απομακρυσμένες περιοχές της χώρας θα εξακολουθήσουν να έχουν πρόσβαση στο υπεραστικό δίκτυο, παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας, ενώ υποκριτικά και δίχως ίχνος ντροπής γίνεται αναφορά στην αιτιολογική έκθεση ότι με φειδώ πρέπει να προτείνουν οι περιφέρειες τις λεγόμενες «άγονες» γραμμές, τις γραμμές με αποζημίωση.

 

Βέβαια για εμάς δεν υπάρχουν άγονες γραμμές υπάρχουν επιβάτες και κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών που η πολιτεία θα υποχρεούται να τους παρέχει το αυτονόητο δικαίωμα της μεταφοράς.

 

Αναφορικά τέλος, με το «δίκτυο δημόσιων σταθμών υπεραστικών λεωφορείων», στο μέλλον η ΡΑΕΜ θα αποφασίσει τους όρους ένταξης των υφιστάμενων σταθμών στο δίκτυο των δημόσιων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών, τα οποία σήμερα είναι ιδιωτικά.

Με τι ανταλλάγματα;

Με την λογική λοιπόν και την αντίληψη του ιδιωτικού ανταγωνισμού, εάν οι ιδιώτες πάροχοι αρνηθούν να ενταχθούν στο οδικό δίκτυο για τους δικούς τους ιδιαίτερους οικονομικούς λόγους, πως αλήθεια θα λειτουργήσετε  το εθνικό δίκτυο;

 

Στο χώρο των σιδηροδρόμων, προχωράτε σε διαμελισμό των εσωτερικών εταιρειών των σιδηροδρομικών μεταφορών προκειμένου να είναι πιο εύκολη η ιδιωτικοποίησή τους.

Για άλλη μια φορά αδιαφορείτε για την ευρωπαϊκή πρακτική και μάλιστα για χώρες όπως π.χ. η Γερμανία, η οποία προχώρησε σε λογιστικό μεν διαχωρισμό των εταιρειών του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά όχι σε εταιρικό .

Επιπλέον με το παρόν νομοσχέδιο παραδίδετε την «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως την συμπεριλάβατε και στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεπουληθεί,

ενώ  την συντήρηση  του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την αναθέτετε στην μόλις πρόσφατα ιδρυθείσα Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Της οποίας μαλιστα το πλεονάζον προσωπικό θα βγάλετε σε διαθεσιμότητα.

Διατηρείτε και αναβαθμίζετε την υφιστάμενη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, δίνοντάς της αρμοδιότητες θεμάτων ασφάλειας και χορήγησης αδειών σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις.

Εκεί που προ δύο μηνών σχεδιάζατε να μετεξελίξετε τη ΡΑΣ σε ρυθμιστική αρχή χερσαίων μεταφορών, τώρα όχι μόνο την διατηρείτε και την αναβαθμίζεται, αλλά δημιουργείτε και την νέα ΡΑΕΜ , εκχωρώντας  δημόσια κρατική εξουσία σε Ρυθμιστικές Αρχές που δεν ελέγχονται, που εξυπηρετούν τις ανάγκες μίας νεοφιλελεύθερης αγοράς και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αναφορικά με τις ρυθμίσεις για τις  επενδύσεις τρίτων στην Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή, υπέρ του δημοσίου και υπέρ του Διαχειριστή Υποδομής (ΟΣΕ) έχοντας το χαρακτήρα δωρεάς προς το ελληνικό δημόσιο, εμείς θεωρούμε ότι

  1. απαιτείται θεσμική θωράκιση που να διασφαλίζει τα συμφέροντα του δημοσίου.

 

  1. Όπως και στην επιτροπή τονίσαμε, διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις για τη  γενικόλογη αναφορά ότι με εισήγηση του Διαχειριστή Υποδομής θα καθορίζεται ο φορέας υλοποίησης του έργου (αυτού που θα εκτελείται με συγχρηματοδότηση ιδιώτη). Όπως και οι εργαζόμενοι της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. σημειώνουν, στην ουσία  παραχωρείτε απόλυτη πρωτοβουλία  στην  εκάστοτε Διοίκηση (δημοσίας, ιδιωτικής ή και μικτής σύνθεσης ) αλλά και στον  αρμόδιο Υπουργό, να επιλέγουν προς ποιά κατεύθυνση – δημοσίου, ιδιωτικού συμφέροντος – θα κατευθύνουν τις μελέτες και κατασκευές της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής.

 

Η εποπτεία των έργων θα βρίσκεται ενδεχομένως σε εταιρείες  ιδιωτικών συμφερόντων, οι οποίες θα επιβλέπουν άλλες ιδιωτικές, πιθανόν κοινών συμφερόντων, με επακόλουθη καταστρατήγηση του διακριτού ρόλου ελεγκτή και ελεγχόμενου.

Αναιρείται δηλαδή στην πράξη, ο ρόλος έλεγχου του  Δημοσίου τομέα  επί του αποδιδόμενου και συνδεόμενου με το Εθνικό Δίκτυο, έργου. Οι αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια στην ποιότητα αλλά και στο οικονομικό τίμημα, προδιαγράφονται εξαιρετικά σοβαρές.

Αναφορικά με τις διατάξεις για τις αστικές μεταφορές, έχουμε να κάνουμε με σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές (ΤΑΠ και οφειλόμενο φόρο εισοδήματος), ώστε η προς ιδιωτικοποίηση εταιρεία να πουληθεί «καθαρή» από στοιχειώδεις φορολογικές υποχρεώσεις.

Έχουμε να κάνουμε ουσιαστικά με απαράδεκτες διατάξεις και πρωτοφανείς χαριστικές ρυθμίσεις.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις σε συνδυασμό με τις διατάξεις για τον εκκαθαριστή της Ολυμπιακής Αεροπορίας και με τις ρυθμίσεις για την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ που προβλέπονται στην τροπολογία διαμορφώνουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για τις σχεδιαζόμενες ιδιωτικοποιήσεις, καθώς και για την προστασία του εκκαθαριστή.

Όσον αφορά τις τροποποιήσεις  του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αυτές αποτελούν ρυθμίσεις αποσπασματικού – χαριστικού χαρακτήρα (π.χ. κατάργηση ρεζέρβας προς όφελος εισαγωγέων-εμπόρων,  παραπομπή στις καλένδες τις προδιαγραφές για τα σχολικά λεωφορεία) και επ’ ουδενί δεν είναι υπέρ της προστασίας των επιβατών.

Για εμάς επίσης είναι πρώτιστο θέμα οδικής ασφάλειας το όριο ηλικίας των οδηγών, όπως εκφράστηκε κι από φορείς στην Επιτροπή. Έχουμε καταθέσει σχετική τροπολογία επί του ζητήματος καθορίζοντας το όριο ηλικίας των οδηγών λεωφορείων και ΕΔΧ αυτοκινήτων στα 65 έτη.

 

Αναφορικά με τις ρυθμίσεις για τα ΚΤΕΟ, σημειώνουμε την στοχευμένη απαξίωση των δημόσιων ΚΤΕΟ.

Επιμένετε να καταθέτετε την ίδια διάταξη, που πέραν του ότι στερεί έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό (τουλάχιστον 6 εκατομμυρίων ετησίως) αποδεικνύεστε συνεπείς στην προσπάθειά σας να διαλύσετε τον δημόσιο τεχνικό έλεγχο της χώρας.

Σε ό,τι  αφορά τα θέματα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων κρίνουμε αναγκαίο να σταματήσει η αποσπασματική αντιμετώπιση των θεμάτων του κώδικα δημοσίων έργων όσο και των θεμάτων των μελετών δημοσίων έργων

Κρίνεται απαραίτητη η επαναξιολόγηση των εργοληπτικών εταιρειών και των πτυχίων που χρησιμοποιούνται.

Όσον αφορά τη διαδικασία επιλογής των μελών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, δεν είναι δυνατόν ο πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος να επιλέγονται και να διορίζονται!!! από το Υπουργικό  Συμβούλιο και τα λοιπά μέλη διορίζονται!! από τον Υπουργό;;; ο οποίος ασκεί την κατά νόμο εποπτεία της εν λόγω αρχής.

Η  Ε.Ε.Τ.Τ., παρά το γεγονός ότι δεν προβλέπεται και δεν εντάσσεται στην κατηγορία των Ανεξάρτητων αρχών του Συντάγματος, είναι τελικά – παρόλα αυτά – μια βασική,  σπουδαία και πανίσχυρη  – Εθνική Ρυθμιστική Αρχή.

Κλείνοντας επί του νομοσχεδίου

υπογραμμίζουμε ότι οι υπεραστικές μεταφορές στη χώρα μας δεν ανταποκρίνονται στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Οι αδυναμίες εντοπίζονται στη μέχρι σήμερα ασκούμενη πολιτική των κομμάτων του δικομματισμού που αντί να αντιμετωπίσουν τα πραγματικά προβλήματα κινήθηκαν στη λογική εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων σε βάρος της κοινωνίας, της ανάπτυξης και του επιβατικού κοινού.

Για μας, ο σιδηρόδρομος αποτελεί τον κορμό του συστήματος μεταφορών και γι’ αυτό πρέπει να ανασυρθεί από τη χειμερία νάρκη που τον καταδίκασαν οι μνημονιακοί συνέταιροι. Στην κατεύθυνση αυτή, βασικό βήμα είναι η διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα του, με νέο επιχειρησιακό προσανατολισμό.

Η αντιστροφή της πραγματικότητας αυτής προϋποθέτει:

–       Ανάπτυξη υπεραστικών μεταφορών , με γνώμονα την ανάπτυξη της χώρας και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

–       Ανάδειξη του σιδηροδρομικού δικτύου, ως κύριου και κατ εξοχήν μεταφορικού μέσου για το υπεραστικό έργο.

–       Ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

–       Ολόπλευρη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού χωρίς διαθεσιμότητες.

 

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να κάνω μια αναφορά στις κατατεθείσες υπουργικές τροπολογίες, κι αύριο στη συζήτηση επί των άρθρων θα αναφερθώ διεξοδικά.

Αρχικά να επισημάνουμε, όπως και στην Επιτροπή τονίσαμε, ότι δεν είναι δυνατόν να κατατίθεται ως μια τροπολογία πέντε διαφορετικά άρθρα και δεκαπέντε διαφορετικές παράγραφοι.

Κάθε θέμα πρέπει να εισέρχεται στην Βουλή ως διαφορετική τροπολογία. Για παράδειγμα, η ρύθμιση για την ΕΛΒΟ είναι σε θετική κατεύθυνση και θα την ψηφίζαμε αν εισερχόταν ως διακριτή τροπολογία, ωστόσο αυτή μας η δυνατότητα ακυρώνεται από τον απαράδεκτο τρόπο που εισάγετε τις τροπολογίες.

 

Τροπολογία 830/8 της 20/9/2013    

Σχετικά με το 1ο άρθρο της τροπολογίας για την Μεταφορά αρμοδιοτήτων της ΓΓΔΕ στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση

α) Το Υπουργείο είχε αποτυπωμένο συνολικό σχεδιασμό μέσω αρμόδιας επιτροπής που είχε συστήσει στην ΓΓΔΕ , στο οποίο είχε προταθεί  Γενική Δ/νση Φυσικών  Καταστροφών (σεισμούς, κατολισθήσεις, πλημμύρες,  πυρκαγιές).  Το συμβούλιο κυβερνητικής μεταρρύθμισης τον Απρίλιο ενέκρινε τρείς υπηρεσίες αποκεντρωμένων  φυσικών καταστροφών.

Αυτός ο σχεδιασμός  δεν λήφθηκε  υποψιν

Με το παρόν άρθρο δεν έρχεσθε   να αντικαταστήσετε το υφιστάμενο με ένα συνολικό αποκεντρωμένο σύστημα, αλλά έρχεσθε ευκαιριακά και χωρίς λόγο να διαλύσετε το υφιστάμενο δίκτυο (το οποίο αποδίδει μέχρι τώρα), με μόνο σκοπό την διαθεσιμότητα του προσωπικού στις υπηρεσίες αυτές.

 

β) Εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς την τραγική προχειρότητα των αποφάσεων και την έλλειψη παντός είδους σχεδιασμού και στρατηγικής. Με τις διατάξεις σας:

– εντείνεται η γραφειοκρατία με την εμπλοκή περισσότερων πολιτικών παραγόντων όπως οι Γεν. Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Περιφερειών και οι αντίστοιχοι Υπουργοί.

–  αποδομείται  το υπάρχον δίκτυο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και το δίκτυο αποκατάστασης σεισμοπλήκτων σε μια χρονική περίοδο  που είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα αποκατάστασης από σεισμούς και πυρκαγιές στη Δυτική Ελλάδα ενώ συγχρόνως υπάρχει έντονη σεισμική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα βλέπε Αιανή, Αμφίκλεια κ.λ.π. και τίθετε σε διαθεσιμότητα εξειδικευμένο προσωπικό και χάνεται πολύτιμη τεχνογνωσία.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αλλά και στόχο την απαξίωση του ρόλου του δημόσιου τομέα, ώστε να περάσει στα χέρια των ιδιωτικών εταιρειών το θέμα της αποκατάστασης, με τη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης των κτιρίων, σύμφωνα και με  πληροφορίες που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Είναι επίσης ανεξήγητη και απαράδεκτη η μείωση κατά 25%  (450 επί 1900 υπηρετούντων) του ανθρώπινου δυναμικού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (Γ.Γ.Δ.Ε.), η οποία έχει την αρμοδιότητα της αποπεράτωσης έργων συνολικού προϋπολογισμού 11,98 δις ευρώ (συγχρηματοδοτούμενων και εθνικού προγράμματος). Σημειώνεται ότι το 2010 η Γ.Γ.Δ.Ε αριθμούσε 3.100 υπαλλήλους

 

Μέγα ζήτημα αποτελεί ότι από τέλη Οκτωβρίου αυτό το προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, 450 απασχολούμενοι υψηλής εξειδίκευσης και εμπειρίας τίθενται σε διαθεσιμότητα.

Πως θα διασφαλιστούν οι θέσεις και οι ειδικότητες εργασίας έμπειρου προσωπικού μέσα σε χρόνο έντονων φυσικών καταστροφών;

Αποδομείται το ΤΑΣ Κοζάνης και της ΥΑΣ θες/νίκης, την ώρα και τη στιγμή, που τους επιφορτίζεται συνέχεια με νέο έργο, τις φυσικές καταστροφές ξέρετε δεν μπορεί κανείς να τις ελέγξει ;

Αναδρομικά κόβετε και τις μετατάξεις που οι ίδιοι εργαζόμενοι ζήτησαν, και αφού έχει αποδεχθεί η Περιφέρεια; Τι θα γίνει με αυτές;

γ) Κινδυνεύουν να  απενταχθούν μία σειρά σημαντικών έργων εξαιτίας των ενεργειών σας π.χ Αναβίωση της Κάρλας.

Ποιος θα πληρώσει το κόστος πιθανής απένταξης των έργων με την μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Ε.Υ.Δ.Ε. στις περιφέρειες και τις επιστροφής εκατοντάδων εκατ. € στην Ε.Ε. ή ποιος θα έχει την ευθύνη για τα ατυχήματα που μπορεί να συμβούν λόγω μη συντήρησης των έργων, τα οποία συνοδεύονται πάντα με ποινικές ευθύνες και αγωγές αποζημιώσεων κατά του δημοσίου;

 

Για την υπ. Αριθμ. 831  τροπολογία      σχετικά με τη συγχώνευση των  Δ.ΕΠ.Α.ΝΟ.Μ. , ΘΕΜΙΣ και Ο.Σ.Κ. Σημειώνουμε πως το ελληνικό Δημόσιο θα έπρεπε να έχει τον  έλεγχο στον τομέα των κτηριακών υποδομών και δεν τον έχει.

Με την  πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοικητικής Μεταρρύθμισης στις νέες δομές της Γενικής γραμματείας δημοσίων έργων, η αντίστοιχη διεύθυνση κτηριακών έργων και η ειδική υπηρεσία κατασκευής ειδικών έργων καταργούνται και συρρικνώνονται σε ένα απλό τμήμα κτηριακών έργων στην επιτελική διεύθυνση φυσικών καταστροφών που απομένει.

Ερωτάμε

Α) Πως διασφαλίζεται η τεχνική εποπτεία του κράτους- της κεντρικής διοίκησης πάνω στις ανώνυμες εταιρείες και κατ’ επέκταση στο Δημόσιο  συμφέρον;

Β) Γιατί τόση σπουδή για την συγχώνευση τώρα, έχετε κάποιον σχεδιασμό ή πρόχειρα πάτε πάλι; Τι θα γίνει με τα συγχρηματοδοτούμενα έργα που υλοποιούνται;

 

 

 

 

Advertisements

Συζήτηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΑ ΜΗΝΑ

Εισάγετε τη διεύθυνση ηλ. αλληλογραφίας σας για να παρακολουθείτε τις νεότερες αναρτήσεις της σελίδας μας.

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

  • 62,713 προβολές
Αρέσει σε %d bloggers: