Διαβάζετε το κείμενο...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ομιλία Ε. Ουζουνίδου, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Ε. Κοζάνης, επί άρθρων του ν/σ «Ρύθμιση θεμάτων της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.».

 

Κύριε πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 

Επιτρέψτε μου, προτού αναφερθώ στο επίμαχο ζήτημα του ΑΔΜΗΕ, να σταθώ στους σεισμούς της Κεφαλονιάς και στον αγώνα ζωής που δίνουν οι κάτοικοί της.

Θεωρώ υποχρέωση μου  να αναφερθώ στην ανελλιπή από την πρώτη στιγμή  συμμετοχή της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Κεφαλονιάς Αφροδίτης Θεοπεφτάτου, σε όλες τις διαβουλεύσεις της κεντρικής, περιφερειακής, τοπικής διοίκησης και του συντονιστικού οργάνου.

Η ίδια με την ιδιότητα τόσο της Βουλευτού όσο και  ως  Μηχανικού στέκεται  στο πλευρό και τις ανάγκες των δοκιμαζόμενων πολιτών, συμμετέχοντας ακόμη και σε αυτοψίες οικημάτων.

Για το λόγο αυτό  η Αφροδίτη Θεοπεφτάτου παραμένει στο νησί. Βέβαια αυτό δεν αφορά τα ΜΜΕ, τα οποία δεν αναφέρθηκαν πουθενά στην παρουσία της βουλευτού μας.

Για τη Βουλευτή μας, όπως και για όλο το ΣΥΡΙΖΑ, οι  σεισμοί αυτοί  ανέδειξαν δυστυχώς με τραγικό τρόπο την ανάγκη ύπαρξης ενός κεντρικού κρατικού μηχανισμού πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.

Τέτοιου είδους φυσικές καταστροφές αντιμετωπίζονται με ισχυρή δημόσια διοίκηση.

Στο όνομα, κύριοι της κυβέρνησης, της δημοσιονομικής προσαρμογής, διαλύετε τις πλέον απαραίτητες για το κοινωνικό σύνολο δημόσιες υπηρεσίες.

Τέτοια απόφασή σας ήταν ή προ τριμήνου υποβάθμιση της  κεντρικής Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων , με τη διαδικασία της μεταφοράς αρμοδιοτήτων των ΤΑΣ και ΥΑΣΒΕ στις αντίστοιχες αποδυναμωμένες  Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, θέτοντας σε  διαθεσιμότητα το έμπειρο  προσωπικό.

Χαιρετίζουμε θετικά την απόφαση παύσης της διαθεσιμότητας του προσωπικού των ΤΑΣ Πύργου και Πάτρας ως πρώτο βήμα.

Αναμένουμε την επίλυση μίας σειράς ζωτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι μέσω:

Άμεση χρηματοδότηση για την κάλυψη των πρώτων αναγκών, σίτισης, στέγασης, ύδρευσης, αποχέτευσης, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Μέτρα ανακούφισης των οικονομικών βαρών των κατοίκων.

Οργάνωση σχεδίου για την αποκατάσταση των ζημιών των κατοικιών, δημοσίων  κτηρίων, κοινωφελών υποδομών.

 

Πάμε τώρα στο θέμα του ΑΔΜΗΕ.

 

Οι κυβερνητικοί παράγοντες υποστηρίζουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ φοβίζει με τη στάση του για το νομοσχέδιο που αφορά τον ΑΔΜΗΕ τους υποψήφιους επενδυτές.

Θα ήθελα εξαρχής να τονίσω ότι όσοι φοβούνται ότι η κυβέρνηση της Αριστεράς θα ξαναποκτήσει προς όφελος της χώρας και των πολιτών τη συγκεκριμένη εταιρεία, καλώς πράττουν.

.

Όσοι ψηφίζετε αυτό το εγκληματικό νομοσχέδιο να είστε βέβαιοι ότι θα λογοδοτήσετε στον ελληνικό λαό.

Τόνισα και, στη συζήτηση επί της αρχής, ότι η πώληση των δικτύων μεταφοράς δεν είναι μια συνηθισμένη ιδιωτικοποίηση.

Ο ΑΔΜΗΕ ελέγχει την πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο μεταφοράς, ρυθμίζει το ποιος και πως παράγει, ποιος και πώς καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια. Χωρίς πρόσβαση στο δίκτυο, είναι αδύνατη οποιαδήποτε σοβαρή επένδυση στη χώρα. Αυτός που ελέγχει τον ΑΔΜΗΕ κρατά και τα κλειδιά της βιομηχανίας και όλων των παραγωγικών κλάδων της ελληνικής οικονομίας. Ο ΑΔΜΗΕ διαχειρίζεται το σύνολο σχεδόν της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού,  της ΔΕΗ  των ιδιωτών επενδυτών.

Μας είπαν  βουλευτές της συγκυβέρνησης, ότι ο πρωθυπουργός όταν έκανε  στο «Ζάππειο 1 και 2» τη ρητή  δήλωση ότι δεν πωλούνται τα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αγνοούσε την ευρωπαϊκή συμφωνία  για την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Τι λαϊκισμός είναι αυτός;

Ο μέλλων τότε πρωθυπουργός της χώρας υποσχόταν και υφάρπαξε την ψήφο του ελληνικού λαού, αγνοώντας την οδηγία;

Δεν νοείται κυρίαρχη χώρα χωρίς έλεγχο των φυσικών μονοπωλίων.

Και φυσικό μονοπώλιο αποτελεί το δίκτυο μεταφοράς και δεν αφήνει πολλά περιθώρια για «υγιή ανταγωνισμό» ή «επενδυτικές ευκαιρίες». Γι’ αυτό τον λόγο, οι αντίστοιχες εταιρείες στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ε.Ε. είναι υπό δημόσιο έλεγχο, με εξαίρεση τις υπό επιτήρηση χώρες του ευρωπαϊκού Νότου . Και μάλιστα σε χώρες που η αγορά ενέργειας είναι πλήρως «απελευθερωμένη».

Γιατί πάντα κύριοι επιλέγετε και υιοθετείτε το πλέον ακραίο κι αποτυχημένο νεοφιλελεύθερο παράδειγμα  παγκόσμιας πρακτικής;

Γιατί επιδεικτικά αγνοείτε ευρωπαϊκή εμπειρία ομοιδεατών σας που δεν προχωρούν σε τέτοιες, ενάντια στην κοινωνία, επιλογές;

 

Μας είπατε ακόμη  ότι ως ΣΥΡΙΖΑ θέλουμε την «παλιά» ΔΕΗ.

Εμείς κύριοι,  για να μην έχετε αμφιβολίες,  θέλουμε  δημόσια ΔΕΗ, επ’ουδενί το πελετειακό και απαξιωμένο σύστημα που εσείς δημιουργήσατε.

Ξεκαθαρίζουμε, το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, στα χέρια του Δημοσίου. Καθαρά πράγματα.

Σε πόσο χρόνο θα φέρετε το ν/σ για τη «μικρή ΔΕΗ»; Εδώ φαίνεται θα γίνει κι άλλο πλιάτσικο, σε βάρος του ορυκτού πλούτου της χώρας αυτή τη φορά. Και φυσικά θα δώσετε στο στρατηγικό επενδυτή τις νέες μονάδες. Καθαρές. Εξάλλου γιατί να ενδιαφερθείτε για τους κατοίκους της ενεργειακής περιοχής της χώρας;

Θέλουμε τη χώρα οπλισμένη με την έναρξη του 3ου ενεργειακού πακέτου το 2015, που θα διαμορφωθεί  ενιαίος τρόπος λειτουργίας των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας στις χώρες μέλη της ΕΕ.

Είναι πολλά τα λεφτά κύριοι στο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο ενέργειας για τον ιδιωτικοποιημένο ΑΔΜΗΕ. .

Αποκρύπτετε από τον ελληνικό λαό ότι   το Ευρωπαϊκό Ενιαίο Μοντέλο Αγοράς, πέρα από την απώλεια κάθε έννοιας εθνικής κυριαρχίας που συνεπάγεται , θα οδηγήσει στη σταδιακή σύγκλιση των τιμών ηλεκτρισμού και βεβαίως στην αύξηση του κόστους  ηλεκτρικού ρεύματος.

 

Σε ό,τι αφορά το «αστείο» επιχείρημα ότι ξεπουλάτε τον ΑΔΜΗΕ για να γίνουν οι αναγκαίες επενδύσεις στα δίκτυα, σημειώνουμε ότι ίσα -ίσα που επιβαρύνονται οι καταναλωτές,  περαιτέρω.

Με την εκχώρηση του δικτύου μεταφοράς ενέργειας, ο όποιος επενδυτής ένα μόνο στόχο θα έχει: τη μεγιστοποίηση σαφώς του κέρδους του. Οι όποιες επενδύσεις προτίθεται να κάνει όχι μόνο είναι αμφίβολες αλλά θα πρέπει να είναι με κάθε τρόπο εγγυημένες -αν όχι συγχρηματοδοτούμενες- από το Δημόσιο, όπως έγινε και με τα οδικά δίκτυα.

Κι αν ο ιδιώτης αγοράζει τώρα κοψοχρονιά θα βάλει 3 δις που υποστηρίζει ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ ότι απαιτούνται για επενύσεις;

Το ξεπούλημα της εταιρείας θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για χιλιάδες εργαζόμενους της και μάλιστα σε μια περιοχή όπως αυτή της Δυτικής Μακεδονίας που η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο. Αντιλαμβάνεσθε τις επιπτώσεις σε μία περιφέρεια με το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στη χώρα.

 

Το ελληνικό σύστημα μεταφοράς μπορεί και πρέπει να αναπτυχθεί λέει ο ΣΥΡΙΖΑ περαιτέρω με σωστό προγραμματισμό και με την ορθή διαχείριση των διαθέσιμων πόρων .

Με ένα   δημόσιο ΑΔΜΗΕ που έχει ήδη εξασφαλίσει επενδυτικούς πόρους

Κι αφού λοιπόν ο ιδιώτης θα μπορεί να κάνει επενδύσεις όπως υποστηρίζετε, γιατί άραγε να μην μπορεί να κάνει και το δημόσιο, όπως  ήδη πράττει;

Η κυβέρνηση προσπαθεί να μας καθησυχάσει επειδή λέει θα ελέγχει τα πάντα η ΡΑΕ.

Η ανεξέλεγκτη από το κοινοβούλιο και τον ελληνικό λαό. .  Η αμαρτωλή Ρ.Α.Ε. μέχρι τώρα έχει λειτουργήσει ως λόμπι εξυπηρέτησης των ιδιωτικών συμφερόντων..

Τονίζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν πρόκειται να αναγνωρίσουμε τετελεσμένα.

Ο ΑΔΜΗΕ είναι και θα είναι 100% δημόσια επιχείρηση. Η ενέργεια είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και πρέπει να ανήκει στον ελληνικό λαό.

http://www.youtube.com/watch?v=ii-hdaRN_Fw&feature=youtu.be

Advertisements

Συζήτηση

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΑ ΜΗΝΑ

Εισάγετε τη διεύθυνση ηλ. αλληλογραφίας σας για να παρακολουθείτε τις νεότερες αναρτήσεις της σελίδας μας.

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

  • 62,552 προβολές
Αρέσει σε %d bloggers: